Bibliocamell: Dashdondog Jamba, escriptor, traductor, editor i bibliotecari que porta llibres per Mongòlia. Són seus, i traduccions que ell mateix fa. És autor reconegut al seu país,i el que guanya ho inverteix en editar més obres per dur-les als llocs més amagats del seu país, i sense cobrar.
Biblioelefant: el alguns poblets de Laos arriben els llibres mitjançant elefants, com aquest anomenat Boom Boom i que pertany a un projecte anomenat Big Brother Mouse. Boom Boom significa Llibre en laosià.
Bibliofarmacologia: “L’humà és un cos parlant. Una vida inspirada per l’alé (ruah) de la paraula, irrecusablement, el llenguatge atziba el món. Essent així, els llibres – mots àvids de lectura – guanyen un pes merescut. Concreció que intima colze a colze amb la bibliofarmacologia, temàtica abordada per Larrosa (1998, p.102-111). A saber: lectures en qualitat de fàrmacs. Ara bé, aquesta farmacopea pot modificar la nostra conducta per a bé (salut) i per a mal (malaltia). Una ambigüitat que funda la biblioteràpia (cura llibresca) i la bibliopatologia (descura llibresca)”.
“Pedagogia de la lectura, hermenèutica i tradició jueva: a propòsit de l’obra de Marc-Alain Ouaknin” de Josep-Lluís Rodríguez i Bosch a Temps d’Educació, núm. 47, pp.275-308, Universitat de Barcelona, 2014.
Biblio-filmografia: una de les Categories del vlok Audiovisión I
Inst.Univ. Nal. del Arte- Dpt. Artes Audiovisuales- Buenos Aires
Bibliofilòsof: és el savi amic dels llibres, que es desprèn de tota ostentació i vanitat per aquest fet. No és l’apassionat, el fogós amant que llança els diners o está enfebrat per conquerir el que desitja, és millor que cap altre lletraferit, doncs te clar i comprèn l’amor als llibres tal com ho feia Montaigne, amb discerniment i perspicàcia. ( Del llibre d’Octave Uzanne: Dictionnaire Bibliophilosophique.
Bibliofilosofia: és la ciència de la felicitat íntima, una ciència adquirida en la solitud i que s’aprèn a poc a poc i deliciosament en la freqüent i constant lectura de les bones obres. (Del llibre d’Octave Uzanne: Dictionnaire Bibliophilosophique.)
BiblioFM: La ràdio on els llibres cobren vida. En el Colegio Santa Teresa de León.
http://bibliofm.blogspot.com.es/
Bibliohéroes: de Baratz a facebook
Biblio-Misteris, Llibres perduts i Cartes oblidades: Hi ha un cert tipus de novel·la històrica o misteri que comença amb un viatge a una biblioteca, un àtic, un arxiu de soterrani, una llibreria de llibres usats o antiquari que porta a les pistes i potser les respostes a un “misteri literari”. Aquest misteri llavors porta el lector i protagonistes en una recerca del tresor de classes per descobrir la veritat, trobar respostes i potser descobrir els secrets de llarg enterrats. Jo dic a aquestes històries bibliomysteries. És una llista compartida a la New York Public Library.
Bibliomurphyología ( o Murphyología para bibliotecarios): Del llibre La Ley de Murphy d’Arthur Bloch, Morena Fournier , en el vlok Soy bibliotecario, extrau unes quantes normes relacionades amb els llibres i les biblioteques. I s’inventa una nova paraula per el Bibliodiccionari.
I en el vlok El documentalista Enredado també es poden llegir unes quantes normes més trobades en el mateix llibre.
Biblionevera: a Christchurch (New Zealand), desprès d’un terratrèmol, la gent ha iniciat nous projectes comunitaris i amb idees innovadores, han creat espais de lectura amb llibres compartits, emmagatzemats en neveres velles apareixent per tota la ciutat. En el Mailonline (UK) http://www.dailymail.co.uk/news/article-2307011/Out-rubble-Christchurch-bears-scars-earthquake-devastation-finding-creative-ways-feet.html?utm_content=buffer4ce70&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
BiblioNews: una de les Categories del vlok BiblioFM
Bibliopèdia (2): futura petita enciclopèdia dedicada a la Bibliologia.
Bibliopedia (3): en el vlok del Museo del Juego ( Las Rozas-Madrid) hi ha una part dedicada a Bibliopedia/Publicaciones, com a centre d’informació i documentació amb fons per a investigadors, docents i persones particulars interessades en el món del joc.
http://museodeljuego.org/investigaci%C3%B3n/bibliopediapublicaciones/
BiblioPlumillas:Vlok de la Biblioteca Escolar del CEIP “Santa Lucía” a Frailes (Jaén). http://biblioplumillas.blogspot.com.es/
Biblio-Rap: rap preparat pels alumnes de 1er. d’Eso del col·legi Santísimo Sacramento de Pamplona per la inauguració de la seva Biblioteca. http://www.santisimosacramento.com/curso-escolar/novedades-y-avisos/185-dia-del-libro.html
El rap diu:
LA LECTURA…
UNA AVENTURA
SIEMPRE RIMA… CON CULTURA
BIBLIOTECA PUERTA ABIERTA DESCUBRIR SENTIR SOÑAR
DIVERSIÓN…ILUSIÓN
EMOCIÓN…AFICIÓN
LIBROS, CINE, MÚSICA Y LECTURA
SIEMPRE RIMAN…CON CULTURA CON CULTURA
LA LECTURA… UNA AVENTURA
SIEMPRE RIMA…CON CULTURA
LA LECTURA…UNA AVENTURA
SIEMPRE RIMA CON CULTURA.
Biblio-Receptes: en el vlok Els fogons d’en Joan Carles, podreu trobar totes les receptes que s’hagin publicat al vlok i caracteritzades per tipus de plat.
http://www.jcsala.org/fogons/ca/biblio-recetas/
Bibliorelats: el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i Reusenques de Lletres organitzen un concurs literari que forma part del programa d’activitats en commemoració de l’Any de les Biblioteques.
http://www.anybiblioteques.cat/concurs-de-relats-breus-bibliorelats/
Bibliotricicle: que circula gràcies a la Pima County Library, a Tucson (Arizona).
Biblio-Vino: ( aquest vlok s’obrirà a finals d’abril) http://biblio-wine.com/es/#
BibliowikiCB: vlok del Colegio de Bachilleres, a México. Amb recursos digitals ( llibres, revistes, diaris, vídeos, etc.) seleccionats perque la comunitat educativa trobi, administri y publiqui informació escaient per els seus plans d’estudi. Funciona com una plataforma que magatzema i agilitza la busca de qualsevol tipus de document ja col·locat per la seva comunitat acadèmica.
BiblioVOX: biblioteca ‘on line’ d’ebooks i llibres numèrics per les biblioteques municipals i departamentals.