• Pàgina d'inici

Biblioaprenent

Vull aprendre tot el que pugui sobre llibres en general i sobre Bibliofília en particular

Feeds:
Entrades
Comentaris

Bibliodiccionari IX

2 febrer, 2010 per biblioaprenent

edp442.jpg  

         En els Bibliodiccionaris anteriors ( I – VIII) vaig intentar no posar paraules sense sentit, paraules inventades per uns i altres amb el Biblio davant, però al final he posat totes les que he anat trobant, crec que en un “diccionari” hi tenen d’anar totes les paraules que es poden usar per escriure o parlar. El primer dia (I) vaig escriure alguns dels llocs on trobava més coses, un era Caudx que ara és Biblionoticiario.blogspot.com. Ja sabeu que això d’Infinet canvia d’un dia per l’altre i moltes vegades les adreces canvien o desapareixen, i és possible que unes quantes de les que he anat posant ja no sigui possible tornar-hi a entrar.            Acrònims:           

OL: Odd Librarian ( vlok): http://lisdb.blogspot.com     

 EGJ: vlok de Enrique Gallud Jardiel: http://humoradas.blogspot.com.  

 BN: vlok de Carlos Pino, abans Caudx:Http://biblionoticiario.blogspot.com    

        EdL: Enfermos de Libros. Breviario personal de bibliopatías propias y ajenas. Ed. Univ. Sevilla, Sevilla, 2009.      Autor: Miguel ALBERO.     

 L: liuva          

  A: Agustín  

          
Biblioarquia: sistema anàrquic que impera a casa d’un senyor que deixa els llibres tirats per tot arreu desprès de fullejar-los i mirar-los.(L)
 

Bibliobóltico-a: ( Adj. del grec biblos= llibre i bolté= passeig). Literalment: ” passeig de llibres”. Es diu de la persona que porta a sobra material de lectura i estudi a llocs i situacions on no troba després l’ocasió o l’estona per llegir.
Tret de http://exonario.blogspot.com/search/label/B.
Exonario és un vlok que es defineix:” Definicions i termes que no figuren en el diccionari, però sí que figuren en el “exonario“.

  ‘Bibliobulímica’: vlok d’una noia sobre llibres llegits i llibres que li han agradat i….És a http://bibliobulimica.wordpress.com. 

 “Bibliocantanos”: p. 174, Capítol V.8: Principales criterios de compra: “Cada uno puede comprar lo que le pete y su bolsillo le permita, faltaría más, pero quizá a los bibliocantanos les vengan bien algunos consejos. I en el Capítol VI.5: Los precios y los márgenes comerciales, (pàg) 202 :”… al lector no le extrañará la notable diversidad de precios que se observa en el mercado bibliofílico, la cual llama mucho la atención al bibliocantano. Éste se acostumbra pronto a ver un libro marcado con un precio que multiplica por dos, cinco, diez o más veces el que hemos pagado por otro ejemplar semejante, y viceversa ( claro que esto último nos hace menos gracia, y solemos callárnoslo)”. En el llibre El mercado del libro antiguo en España visto por un bibliófilo, MENDOZA DÍAZ-MAROTO, Fco(FMDM), Ed. Arco Libros, M, 2009. Col. Instrumenta Bibliológica. 303pp.


‘Bibliocate’: col.lecció de llibres que et fan suspendre exàmens. (OL).

‘Bibliocefalia’ (2): mal de cap produït per la lectura de llibres (EGJ). 

 ‘Bibliocida’: en el llibre Enfermos del libro, de Miguel Albero, parlant d’animals bibliòfags, en un moment donat ( p. 78) els anomena :’la bestia bibliocida’.

‘Biblioculto’: a)llibre mal col.locat en una biblioteca, llibre perdut; b) llibre que llegeix llibres. (OL). 

 Bibliocultor: aquell que no va entendre bé ho de tenir un fill, plantar un arbre i llegir un llibre i es va posar a plantar llibres i a escriure arbres. (L) .

 “Bibliodependencia”: p. 265, Capítol IX.2: “ Bibliófilos ( y herederos) Bibliopolas:”Algún otro bibliófilo ha decidido – por la razón que sea – desprenderse de su biblioteca, pero es tan grande su compenetración con ella, su bibliodependencia, que puede arrepentirse a medio camino,…”. En el llibre El mercado del libro antiguo en España visto por un bibliófilo, MENDOZA DÍAZ-MAROTO, Fco, Ed. Arco Libros, M, 2009. Col. Instrumenta Bibliológica. 303pp.


‘Bibliódromo’: lloc on fan carreres de senyors carregats de llibres. (EGJ).

‘Bibliodromedario’: personal encarregat del Bibliòdrom.(Odd Librarian:OL). 

 “Biblioerótica”: poema de Erasmo López de Mendoza, en el seu llibre inèdit De bibliofilias y otras perversiones, diu així:                       

 Era más hermosa que un Bodoni con todas sus barbas.           

 Tanto que se diría un pliego gótico desconocido.           

Tenía la prístina belleza de un incunable castellano con colofón en verso.  

          Era fascinante y antigua como un palimpsesto.          

  Lujosa y lujuriante igual que una B42 en vitela.     

       Misteriosa como el manuscrito original del Quijote.        

    Indescifrable cual un autógrafo de Dios.         

   Era maravillosa y seductora.    

                                           Fantàstica.    

                                                       Increíble…  

          Era una criatura de ficción    

                                                       Como las ediciones imaginarias.

 Biblioform: és el llibre que serveix per quedar-se adormit, com el Ulises de Joyce (A)

‘Biblioginia’: novel.la per feministes. (EGJ).  

Bibliografia(2): un llibre sobre el que s’han pintat gargots. Passa molt amb els llibres de text dels nens. (EGJ).

  ‘Biblioindiferencia'( o ‘Bibliocontemptio’): cosina germana de la bibliofòbia i es diferencia d’aquesta en que a més a més de odiar i apartar-se dels llibres, menysprea l’existència d’ells mateixos. EdL. 

 ‘Biblioindiferente’: bibliotecari al que no li interessen els llibres i deixa que es facin malbé. EdL. 

 ‘Biblioma’: llibre perniciós, considerat com un càncer cultural. (EGJ).

  ‘Bibliómano’: bibliòfil amb la mà molt llarga.(BN)  .

‘Biblionauta’ (2): el que viatja sobre un llibre. ( Enrique Gallud Jardiel: EGJ). 

 Biblionoticiario (2) ( abans Caudx): vlok de Carlos Pino Cáceres, on hi ha un munt de categories, i moltes d’elles comencen amb les lletres Biblio, com: Bibliocronología, Biblioanécdotas, Biblioartículos, Biblioestrenos, Bibliohigiene, Bibliolibros, Bibliopersonajes, i un Biblioglosario Heterodoxo en el que hi posa unes quantes paraules començades per Biblio que ja apareixen en el Bibliodiccionari en anteriors llistats i moltes paraules inventades per ell i altres vlokers que també comencen per Biblio.Http://biblionoticiario.blogspot.com .

 ‘Bibliopedo’: borratxera agafada mentre es llegeix un llibre. (BN). 

 ‘Bibliopiteco’: un mono sortit d’un llibre, per exemple, la mona Xita, de les novel.les de ‘Tarzán’.(EGJ).

  ‘Biblioplasta’: persona molt pesada quan parla o tracta de llibres. 

 ‘Biblioplegia’: mastegot donat amb un llibre. (EGJ). 

 ‘Bibliopnea’: estar-se de respirar que el bibliòfil experimenta en una subhasta entre el: ” … a les dues i a les tres, adjudicat a…”. (BN).  

Bibliopoli (2): agent de l’ordre en una biblioteca ( BN). 

 “Biblioquedanos”: pag. 196, Capítol VI.4: “Una encuesta de 2003” i diu a la pregunta 28. “¿Le han robado libros alguna vez? ¿ De qué forma? Al 75% sí que le han robado, al resto no, o ‘ no que yo sepa’. En cuanto a la forma, he aquí algunas respuestas: ‘En Ferias del libro (dos), ‘si no lo veo no lo sé’(¡), ‘entrando por la noche en la librería’, ‘por descuido’, ‘biblioquedanos vulgares’, ‘personas que visitan la librería o la feria y simplemente se llevan un libro’ “.En el llibre El mercado del libro antiguo en España visto por un bibliófilo, MENDOZA DÍAZ-MAROTO, Fco, Ed. Arco Libros, M, 2009. Col. Instrumenta Bibliológica. 303pp. 

Biblioredes: Programa Biblioredes: Oportunitats per l’expressió local, vlok de Santiago ( Xile). http://richardebury.blogspot.com/2010/01/programa-biblioredes-oportunidades-para.html

 

  ‘Bibliorragia’ (2): característica del món actual, surten llibres per tot arreu. (EGJ).

  Biblioteca (2): llibre de fusta. (BN).

 Bibliotecomania: passió exagerada per les biblioteques.

  Bibliotecòman: persona afectada de bibliotecomania. 

Biblioteconomia (2): art de no gastar ni un cèntim en llibres, llegint-los a les biblioteques pùbliques. (EGJ).

  ‘Bibliolito’: un llibre petri, com un totxo, que no hi ha manera de que algú el llegeixi.

  Bibliomància (2): art d’adivinar quin llibre guanyrà el proper Premi Planeta (EGJ). Encar que tothom ja ho sap molt abans d’hora.

  ‘Bibliotella’: col.lecció de missatges en una botella. (OL).

  Biblioteràpia (2): tractament de les bibliopaties que consisteix en una Visa Or sense límit de crèdit.(BN).

  ‘Bibliotermoovofagia’: activitat consistent en menjar-sr els llibres acompanyats d’ous fregits. (EGJ). 

 ‘Biblioterrorista’: a EdL parlant de lladres de llibres, els que roben manuscrits els considera biblioterroristes i mereixen anar a la presó, no així els que no paguen algun llibre quan van als grans magatzems, que els consideren com a delinqüents , però simpàtics. 

 ‘Bibliotuda’: (Arg.) biblioteca estupenda.(OL).

 Bibliowebs: títol d’uns enllaços del vlok Bibliogoigs de la Zerosetze. 

 ‘Bibliozuelo’: lladragot que roba llibres i desprès s’han arrepenteix perquè no li veu la utilitat al que ha fet. (L)

Comparteix això:

  • Feu clic per compartir al Twitter (Opens in new window)
  • Feu clic per enviar un correu electrònic a un amic (Opens in new window)
  • Feu clic per compartir a Pinterest (Opens in new window)

T'agrada:

M'agrada S'està carregant...

Relacionats

Arxivat a Bibliodiccionari, Paraules | 2 comentaris

2 Respostes

  1. a 6 febrer, 2010 a 9:31 Gazo

    Deunidó! AQuesta llista no deixa biblioindiferent. Curiós el poema de “Biblioerótica”. Dóna per a una anàlisi detallada.


  2. a 12 febrer, 2010 a 20:01 Biblioaprenent

    A mi em semble una preciosa i poètica definició de llibre, d’edició; però estic intentant saber qui és el tal Erasmo López de mendoza, quan sàpiga més coses ja ho explicaré, de moment he arribat a una revista que es diu El problema de Yorick.



Els comentaris estan tancats.

  • biblioaprenent

  • Categories

    • Bibliodiccionari
    • Bibliofília
    • Bibliofília i Lletres
    • Bibliografia
    • Bibliologia
    • bibliophilia, bibliophilie,
    • Biblioteques
    • Enquadernacions
    • Ex bloguis
    • Ex libris
    • Fires i Mercats
    • Llibreries
    • Llibres
    • Llibres d'artista
    • Oficis del llibre
    • old books
    • Paraules
    • Tipografia
    • Varis
  • Mapa de Llibreries de vell de Catalunya

  • aaaAAA Ampliació Mapa Llibreries de Vell a Catalunya

    • Mapa Llibreries de Vell a Catalunya
  • Anar mirant

    • A la vora del Llobregat
    • A los libros
    • Almanaque
    • Alquibla
    • Aquíseencuaderna
    • ART-itix
    • Artes del Libro
    • Bereshit
    • Bibliocartellera
    • Bibliodeviancy
    • BibliOdyssey
    • Bibliofilia Novohispana
    • Bibliogoigs
    • Biblioteca Museu Victor Balaguer
    • Bibliotranstornado
    • Bitàcoles
    • Book Patrol
    • Booklover
    • cambiando de tercio
    • Cercle de Cultura
    • dBibliofilia
    • de casa al club (Vich)
    • De editione
    • Elogi de l'ex-libris
    • EraserGirl
    • Escola de llibreria
    • Exemplar
    • Flux
    • Gazophylacium
    • Inés Padrosa Gorgot
    • JuliánMarquina…
    • Lance
    • lapanxadelbou
    • Le blog du Bibliophile
    • Lecturimatges
    • Letraherido
    • LibraryThing
    • Libros y Bitios
    • Núvol
    • negritasycursivas
    • Notabilia
    • Notas para lectores curiosos
    • Notes de bibliofília catalana
    • Obiter dicta
    • PhotoBook
    • Piscolabis Librorum
    • Raons que rimen
    • Regina Exlibris
    • Revista Algarabía
    • Revista de Arte
    • Rius de tinta a Betevé
    • Saragatona
    • Tens un racó dalt del món
    • Tertúlia Bibliófila
    • Tinta Xinesa
    • Todolibroantiguo
    • Unostiposduros
    • Vlok de la BC
    • Xarel-10
    • Yordibiblioteca
  • Arts del Llibre

    • AHHP
    • Alicia Portillo Benegas
    • AMILLO, material d'enq. (M)
    • Art La Industrial
    • Arts gràfiques UB
    • Artsgrafiques.org
    • BAILE, materials enquadernació (Madrid)
    • Barna-Art
    • Bauer Types
    • Berta Blasi
    • biblioraro.es
    • Blog Escuela Media Piel
    • CAHIP
    • Calero – Enc. artesanal (M)
    • Cambras Enquadernador
    • Charnela-Enquadernació
    • Conservación del Libro
    • Conservatori Arts Llibre (B)
    • El plec – enquad. llibres
    • Encuadernación al poder
    • Encuadernación Real Biblioteca
    • Enquadernació BCN
    • Escola Antoni Algueró
    • Escola de la Dona
    • Escola Llotja
    • Eskulan
    • Ex Libris – Artists & Collectors
    • Granja Gráfica
    • Graphic Arts
    • Imarte
    • La Frivé
    • La Prestampa
    • Lupusgrafic- Espai U
    • Manícula
    • Marta Aguilar Moreno
    • Miravalles Restaura
    • Monográfica.org
    • Murtra Edicions Taller
    • Naikare, l'art del llibre
    • Pergaminum
    • Pictor
    • Plenapiel (Madrid)
    • Relligats Olivé
    • Rita Udina
    • Rosa Mª Porrúa
    • Taller de Oficios del Libro
    • Tarlatana – Enq. llibres
    • Teixell, conservació, restauració i enquadernació
    • Tipografia baber
    • Tipografiaxx
    • Verjura
    • Xilofera
    • xilos.org
  • Bibliollocs

    • Ambierle Village du livre (F)
    • Óbidos Villa Literaria
    • Bécherel (F)
    • Beijing International Bookcity
    • Bellprat
    • Bhilar book village India
    • Blanca Villa del Libro (Múrcia)
    • Bokbyen Tvedestrand (N)
    • Book Town Wikipedia
    • Booked up a Archer City
    • Borrby Bokky (Suècia)
    • Bredevoort Boekenstad (NL)
    • Buchdorf MÜhlbeck- Friedesdorf (D)
    • Catalonia Org. Book Towns
    • Clunes Booktown (Aus)
    • Cuisery (F)
    • Damme (B)
    • Den Norske Bokbyen (N)
    • Esquelbecq Village Livre (F)
    • Fontenoy-la-Joûte (F)
    • Hay-on-Wye (UK)
    • Hobart Book Village (NY)
    • Inter. Organ. of Book Towns
    • Jimbocho Book Town Tokyo
    • La Taberna del Librero
    • Montereggio (I)
    • Montmorillon (F)
    • Montolieu Village du Livre (F)
    • Paju Bookcity (Corea del Sud)
    • Redu Village di Livre (B)
    • Sedbergh Booktown (Ang)
    • St.Pierre-de-Clages (CH)
    • The Norwegian Booktown
    • Torup Booktown (Dinamarca)
    • Ville du Livre a Malesherbes
    • Wünsdorf- Waldstadt (D)
    • Wigtown Book Town (Scot.)
  • Bibliologia

    • ADABI
    • Asoc. Española de Bibliología
    • Asoc. Hispánica de Historiadores del Papel
    • Asociación Española de Bibliografía
    • Aula Màrius Torres
    • École Nationale des Chartes
    • Biblio Hurón
    • Bibliografia sobre biblioteconomia, arxivística i documentació
    • Bibliologia i Cultura Escrita
    • Bibliopegia
    • Biblioteca Histórica UCM
    • Biblioteca Santa Cruz
    • Cartularios Medievales
    • Cat. Colectivo Marcas de Fuego
    • CCPBC
    • Col·lecció Gelonch Viladegut
    • Conscriptio
    • Conservació on line
    • Dept. d'Hist. Medieval, Paleografia i Diplomàtica
    • El Libro Total
    • Enquadernacions RealBib
    • Histoire de la Bibliophilie
    • Histoire du Livre
    • History of Visual Communication Elif Ayiter
    • IHL
    • Impresores valencianos S. XVIII
    • Iowa Printing Atlas
    • Littera Visigothica
    • Manícula
    • Marcas de Fuego
    • Marcas Tipográficas
    • Marques d'impressors
    • Master Edició Digital vlok
    • PhiloBiblon
    • Pliego Digital
    • Sumptibus
    • UNAM Bibliologia
    • Vademècum
    • Valdeperrillos – Cartografia
  • Biblioteques

    • Biblio. Seminari Barcelona
    • Biblio.Virtual Patrimonio Bibliográfico
    • Biblioteca Antonio Martín
    • Biblioteca Balmes
    • Biblioteca de Catalunya
    • Biblioteca Dig. Dioscórides
    • Biblioteca Histórica Marqués de Valdecilla
    • Biblioteca Lafragua
    • Biblioteca Montserrat
    • Biblioteca Nal. France
    • Biblioteques L'H 2.0
    • Biblioteques VNG
    • Bibliotheca Sanctus
    • Bloc de Lletres – CRAI
    • BNE
    • British Library
    • CCUC
    • CRAI Biblioteca de Reserva
    • CRAI Biblioteca FIMIAU
    • El Bloc de la BC
    • IFLA
    • Libr. of Congress-Rare Books
    • Library of Congress
    • Library of Congress – Images.
    • Real Biblioteca
    • Universal Short Title Cat.
    • WorldCat
  • Digital

    • Anales de Documentación
    • ARCA
    • Art Project Google
    • B i D
    • BCNROC
    • Bdig
    • Bernstein – The Memory Paper
    • Bib. Virtual Castilla-La Mancha
    • Biblioteca Catalunya Digital
    • Biblioteca Digital Hispánica
    • Biblioteca Digital Mundial
    • Biblioteca Informacions UAB
    • Biblioteca Valenciana Digital
    • Biblioteca Virtual Prensa Histórica
    • BIDISO
    • BIPADI
    • BITECA
    • Boletín CAHIP
    • Boletín Cultural y Bibliográfico
    • Cervantes virtual
    • CLIP de SEDIC
    • Col.leccions Digitals UB
    • Col·leccions Especials Biblioteques Catalunya
    • COMeIN
    • CORE
    • DDD – UAB
    • Digital Bodleian
    • Digital Scriptorium
    • digitalcollections-nypl
    • Dipòsit Digital UB
    • DOAJ
    • Document COBDC
    • Elejandria
    • Europeana Collections
    • Fons Miralles
    • Grabadoantiguo
    • Hathi Trust Digital Library
    • Hemeroteca digital Arxiu Històric Barcelona
    • HISPANA
    • Internet Archive
    • Investigación Bibliotecológica
    • item
    • JURN (buscador)
    • LibroSinTinta
    • Litterae
    • Marques impr. catalans UB
    • Métodos de Información COBDCV
    • MDC
    • PADICAT
    • Parnaseo
    • Pecia Complutense
    • Projecte Gutenberg
    • Publicidadantigua
    • RACO
    • RCUB
    • Repositorio Documental Gredos
    • Revista Ibèrica d'exlibris
    • Revista Querol
    • Sciència.cat
    • SCIRE
    • SEDIC
    • SEEC
    • SGDAP Avui
    • Univ. Houston Digital Library
    • Viquitexts
  • Llibreries

    • ALAI
    • Amigos Libro Antiguo (Sev)
    • Antiqbook
    • Antiquarian Booksellers USA
    • Asoc.Libreros Lance (M)
    • Bibliorare
    • Bibliotypes
    • Books & Book Collecting
    • Bookshelf Porn
    • British Library Blogs
    • CERL
    • De llibreries per Barcelona
    • Grem.Madrileño Libreros Viejo
    • Gremi Llibreters Vell
    • Iberlibro
    • ILAB
    • Libris
    • llibreantic
    • Llibres Mercat Sant Antoni
    • LLN
    • Marelibri
    • Territorio Moyano
    • The Private Library
    • Uniliber
    • Wowbook
  • Llocs interessants

    • AEUGG
    • AHHP
    • American Printing History Association
    • American Society of Bookplate
    • Amics d'El Prat
    • Amics dels Goigs
    • Antiqua et Mediaeualia
    • Art Nouveau
    • Art Project
    • Artur Ramon Art
    • Arxiu Històric de Barcelona
    • Asoc.Ibérica Librerías Anticuarias
    • Ass. Bibliòfils Barcelona
    • Ass. Catalana Ex-Libristes
    • Ass. Cult. Joan Amades
    • Ateneo de Madrid
    • Únic exemplar
    • Baratz
    • Barcelofília
    • Bereshit
    • Bibliófilo de Bolsillo
    • Biblio-Tech
    • Bibliofilia.com(Misèria&cia)
    • BiblioMab
    • Bibliophemera
    • Bibliophile Adventures
    • Bibliophilia Cartoons &Comics
    • Bibliophilie
    • Bibliopole
    • Biblioteca Virtual de Literatura
    • Bibliotecari: professió de present i de futur
    • Bibliotecarios451
    • Bibliotecosas
    • Biblogsfera
    • Bienve Moya
    • Blocsdelletres
    • Blog de Bibliofilia
    • BlogReserva UB
    • Book &Paper Fairs
    • Bookplate Junkie
    • Bookride
    • BookRiot
    • Bookshelf
    • Bookshelf Porn
    • Bookshelf Porn
    • Brendan Behan Thoughts
    • Briar Press
    • Buscopium Medieval
    • Calaix
    • CANTIC
    • Castells Catalans
    • Círculo del Arte
    • Ciudadano 2.0
    • Classical Bookworm
    • Codex 99
    • Colossal
    • CulturaBenedictines
    • David Mathews Comics
    • DDLC
    • Diego Mallén
    • Dozavo
    • El Bibliófilo Incorrecto
    • El bibliómano
    • El blog de los libros antiguos
    • El blog del senyor i.
    • El Códice del Eremita
    • El documentalista enredado
    • el ojo fisgón
    • El placer de la lectura
    • El relligador
    • el senyor Boix
    • El tranvía 48
    • elbokabulari
    • Elisabet Parra
    • eliteratura
    • Elpececillodeplata
    • Els "meus" cartellistes
    • encajabaja
    • Enkidu-Pers –Drukwerk
    • Ephemera
    • Ephemera Society of America
    • Ephemera Society UK
    • Essentiam
    • exploradors urbans
    • Filòpolis
    • Filosofia, ara ¡
    • FIMA
    • Fine Books Magazine
    • Fore-edge Painting
    • Forgotten Bookmarks
    • From Old Books
    • Fundación Joaquín Díaz
    • Furry Librarian
    • Galeria d'Imatges
    • Grafosfera
    • Hablando con letras
    • Hay que leer más
    • Hermano Lobo
    • Historical Bibliography Univ Glasgow
    • Humoristan
    • Ilustraciones sobre libros
    • Imprenta Artesanal Marvel
    • Incunabula Project Blog
    • Incunábula
    • Inlibris
    • Inst.d'Estudis Penedesencs
    • Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya
    • Institut d'Estudis Catalans
    • Interesting Literature
    • Intonsolibros
    • John Johnson Collection
    • JOT101
    • La paret de les auques
    • La piedra de Sísifo
    • La Rara.biz
    • La seducció de la saviesa
    • Laboratori de lletres
    • Lannarie
    • Lauren Press
    • Le bibliofil
    • le bibliomane moderne
    • Le Parapet
    • Lefectejauss
    • Les Enluminures
    • Letralia
    • Letterology
    • Letterpress
    • Librairie Ancienne
    • Librero de Viejo (Mx)
    • Libro Antiguo de Sevilla
    • Literary Hub
    • Littera Scripta
    • Llegendàrium
    • lletres pratenques
    • Los futuros del libro
    • Mapa Literari Català
    • Marcas Tipográficas
    • Medieval Bookbindings
    • Medievalbooks
    • Mirage Bookmarks
    • Mis Libros Antiguos
    • MNAC vlok
    • Museu d'Història de Catalunya
    • Notes for Bibliophiles
    • OBLL
    • Old Book Art
    • Old Book Illustrations
    • Open Library
    • Per a lectura i decoració
    • PhiloBiblos
    • Pictures from old books
    • PliegoDigital
    • RBMS
    • Reial Acadèmia de Bones Lletres
    • Restaurapapel
    • Rodapoemes
    • Romànic obert
    • Sant Pere de les Puel·les
    • SERI
    • Seven Roads
    • Soc. Bibliogràfica Valenciana
    • Técnicas de grabado
    • textes rares
    • The Bibliophile's Lair
    • The Bonefolder
    • The Getty Iris
    • The New Antiquarian
    • Titivillus
    • Typefoundry
    • Typography at Reading
    • Univ.S. Esteve de les Roures
    • Universo de libros
    • Unquepassava
    • VADS
    • Vicent García Editores
    • Viquipèdia
    • Virtual Bookbinding
    • Viure al Delta
    • Vlok de la BC
    • WikiPrat
    • Yorio
  • Museus

    • AEPM
    • American Bookbinders Museum
    • Amsterdam Univ. Museums
    • Anokhi Mus. Hand Print. (I)
    • Archives et Musées de la Littérature
    • Artdaily
    • Ass. Museòlegs Cat.
    • Atelier Chalcogr.Louvre
    • Atelier du Livre – Mariemont
    • Atelier du livre Ferney
    • Atelier Musée Encre&Plomb (Ch)
    • Atelier typographique a Saran
    • Österreichische Nat. Bibliothek
    • Baku's Miniature Book Museum
    • Basler Papiermühle
    • Beinecke Rare Books a Yale
    • Bibliothèque Humaniste de Sélestat
    • Bibliotheca Wittockiana
    • Bodoni Berlin
    • Boekdruk Museum Dordrecht
    • Book Art Museum (Lodz)
    • Book Museum (Dresden)
    • Bruksgrafiskt Mus.(Sw))
    • Buchdruck-Mus.Zschopau (D)
    • Burg Wissem Bilderbuchmuaeum
    • Calcografía Nacional (E)
    • Center of Book Arts NY
    • Centre de la Gravure a La Louvière
    • Centre de la Gravure-La Louvière
    • Cheongju Early P.M.
    • Chester Beatty Library Dublin)
    • Colophon a Grignan
    • Crandall Historical P.M.
    • Deutsche National Bibliothek
    • Deutsches Zeitstungmuseum
    • Druckereimuseum-sandkrug.
    • Drukkerijmuseum Meppel
    • Drukkunstmuseum Maastricht
    • Edinburgh City of Print
    • El Museo de Papel (Fund. Joaquín Díaz)
    • Espace Aristide Bergès (F)
    • Espace Européen Gutenberg
    • Estonian Printing Museum
    • Fondation Louis Jou
    • Fondation Martin Bodmer
    • Fries Grafisch Museum Joure
    • Frogmore Paper Mill a Apsley
    • Georgia Weekly Newspaper M.
    • German Museum of Books and Writing
    • Grafisch Museum Groenenzock
    • Grafisch Museum Groningen
    • Grafiska M.Gamla Linköping ​
    • Graphos Museum a Uster (C)
    • Gutenberg Museum a Freiburg(Ch)
    • Gutenberg-Museum Mainz
    • Hamilton Wood Type& P.M.
    • Hatch Showprint Museum, Nashville
    • Helsingborg Printing Museum (Sweden)
    • Hessisches Landesmuseum Darmstadt
    • Historical Museum Krakow
    • Historische Boekdrukkerij De Arend Doesburg
    • Historische Buchdruckerei
    • Historische Drukkerij Turnhout
    • Homeprint ( New Zealand)
    • Imp. Muni, Artes del Libro
    • In Den Groenen Zonck
    • Intern. P.M.(Carson, USA)
    • John Jarrold P.M. Norwich
    • KBR museum (Brussels)
    • Klingspor-M.a Offenbach
    • Kner History of P.M. (Hungria)
    • Kulturhuef a Grevenmacher (Lx)
    • L'atelier-musée de l'imprimerie & de la typographie
    • La Chalcografie du Louvre
    • La Papeterie de Vaux
    • Landes Museum a Darmstadt
    • Le Cadratin – Atelier Typographique
    • Le Moulin a Papier de la Tourne
    • Le Moulin du Got (F)
    • Le Petit Solognon-Saran
    • Letterpress P.M. (Aus)
    • Libr.-Mus. Colophon (Grignan)
    • Librarium ( Bruxelles)
    • Mackenzie Printery (Canada)
    • Mackenzie Printery a Queenston
    • Maison de l'Impr. Rebais
    • Maison de l'impr. Thuin (B)
    • Maison de l'Imprimerie et du Papier
    • Matenadaran Museum
    • Media Museum Odense
    • Mediemuseet Odense
    • Melbourne Museum of Printing
    • MIAT, a Gent
    • Minnesota Center for Book Arts
    • Mizuno P.M. a Tokyo
    • MMCAT
    • MNAC
    • MNACTEC
    • Molí Paperer Capellades
    • Monastir Sta. Maria del Puig
    • Morisawa Tokyo
    • Moulin Richard de Bas (Ambert)
    • Mundaneum
    • Mus. de l'Impr. Grevenmacher (L)
    • Musée Aristides Bergès
    • Musée de l'impr. Bordeaux
    • Musée de l'Impr. Bruxelles
    • Musée de l'Impr. Limoux
    • Musée de l'Impr. Nantes
    • Musée de l'impr. Québec
    • Musée de l'Imprimerie Lyon
    • Musée des Arts&Métiers du Livre a Montolieu (F)
    • Musée des imprimés a Redu
    • Musée des Lettres et Manuscrits
    • Musée des Papeteries Canson et Montgolfier
    • Musée du Cartonnage a Valréas
    • Musée du Livre Scolaire d'Auxerre
    • Musée du Papier d'Angoulême
    • Musée international de la presse, Bruxelles.
    • Musée Le Livre et la Lettre (Montcabrier)
    • Musée Royal de Mariemont (B)
    • Musée Suisse du Papier
    • Museo Artes Gráficas Univ. Alcalá ( tancat de moment)
    • Museo Civico della Stampa a Mondoví
    • Museo de Artes Gráficas de Bogotá
    • Museo de la BNE
    • Museo de Tipografía Nacional(Guatemala)
    • Museo del Libro ( México)
    • Museo del Libro Antiguo ( Guatemala)
    • Museo del Libro de Burgos (tancat)
    • Museo del Libro Frederic Marès, Biblioteca de Catalunya
    • Museo del Libro y de la Lengua (Buenos Aires)
    • Museo del Papiro
    • Museo della Carta e della Filigrana a Fabriano
    • Museo della Scuola e del Libro per l’Infanzia
    • Museo della Stampa a Remondini
    • Museo della Stampa a Soncino (I)
    • MUSEO DELLA STAMPA “JACOPO DA FIVIZZANO”
    • Museo della Stampa e Stampa d'Arte a Lodi
    • Museo do Pobo Galego
    • Museo Gráfico El Peruano
    • Museo Internazionale della Estampa a Urbino
    • Museo Nacional de las Artes Gráficas (México>)
    • Museo Taller Litográfico de Cádiz
    • Museo Virtual Diseño Creativity
    • Museu Alzamora Group
    • Museu Bodoniano Parma
    • Museu Casa da Xilogravura (Br)
    • Museu d'Arqueologia de Catalunya
    • Museu d'Art de Girona
    • Museu da Imprensa Brasilia
    • Museu de Cultures del Món
    • Museu de l'Estampació de Premià de Mar
    • Museu de Tipografia a Chania (Gr)
    • Museu del Llibre Il·lustrat Burg Wissem de Troisdorf
    • Museu del Suro de Palafrugell
    • Museu Disseny Barcelona
    • Museu Frederic Marès
    • Museu Gràfiques Montserrat
    • Museu Marítim de Barcelona
    • Museu Nacional d'Art de Catalunya
    • Museu Nacional da Imprensa (Porto)
    • Museu Novoprint
    • Museu Plantin-Moretus Antwerpen
    • Museu Secret del Poble9
    • Museu Valencià del paper
    • Museu Virtual Impremta Oporto
    • Museu-Biblioteca Castell de Peralada
    • Museum für Druckkunst-Leipzig
    • Museum Meermano a Den Haag (NL)
    • Museum of Metal Typography (Portland)
    • Museum of Metal Typography-Portland
    • Museum of Paper a Losiny ( Czech)
    • Museum of Papermaking (Atlanta-USA)
    • Museum of Printing North Andover(USA)
    • Museum of Printing Press Istanbul
    • Museum of the American Printing House for the Blind
    • Museum of the History of St Petersburg
    • Museum of the Printing Arts Leipzig
    • Museum Pismiennictwa-Grebocin
    • Museum Stamparia a Strada (CH)
    • Museumsgesellschaft Zürich
    • Museus de Catalunya
    • Museus de Sitges
    • MUSLI ( per infants)
    • Muzeum Drukarstwa (POL)
    • Muzeum Historyczne Miasta Krakowa
    • Muzeum Izba Drukarstwa Lublinie
    • Muzeum Papier (Pol)
    • Muzeum papiru Velké-Losiny (Cz)
    • Nationaal Museum van de Speelkaart
    • National P.M.(Dublin)
    • Nederlands Persmuseum
    • Nederlands Steendrukmuseum
    • Nederlandsdrukkerijmuseum
    • Norwegian Printing Museum
    • Offizin Parnassia Vättis
    • Old Mill House Gallery (Florida)
    • Paper Museum Tokyo
    • Papier Artisanal
    • Papiermachermuseum
    • Papyrus Museum
    • Patrick Goosens Collectie
    • Plantin Instituut voor Typografie
    • Platen Press Museum (Illinois)
    • Poster Museum
    • Prima Scoala Romaneasca
    • Printing Museum Tokyo
    • Printing Museums AAPA
    • Queanbeyan P.M.(Aus)
    • RCCAAC
    • Robert C. Williams Museum of Papermaking (Atlanta, EEUU)
    • Rosenlöfs Tryckerimuseum
    • Sala Temàtica d'Arts Gràfiques Lleida
    • Special Collections Univ. Amsterdam
    • St. Bride Foundation (London)
    • St. Petersburg Museum of Printing
    • Stichting Lettergieten (NL)
    • Suho Memorial Paper Museum – Taipei
    • Tennessee Newspaper & P.M.
    • The Book of Kells (Dublin)
    • The Conner Museum of Antique Printing
    • The Excelsior Press (New Jersey)
    • The House of Words a Lublin (Polska)
    • The Iron Handpress Studio a Gent (B)
    • The J. Paul Getty Museum
    • The Memory of Paper
    • The Morgan Library&Museum
    • The Museum of Printing and Old Romanian Book
    • The Museum of Printing at Neram (Aus)
    • The Museum of Printing Massachusetts
    • The Norwegian Printing Museum
    • The Olde Mill House a Florida
    • The Penrith Museum of Printing
    • The Penrith Museum of Printing (Aus)
    • The Print Shop and Bindery a Santa Fe
    • The Printing Museum (Houston)
    • The Printing Museum (NZ)
    • The Rosenbach
    • The Swiss Museum for Paper, Writing and Printing (Basel, Suiza)
    • The Type Archive (London)
    • The Type Archive London
    • Tipoteca Italiana
    • Treasures of the British Library
    • Type fonding a Darmstadt
    • Typoart a Fresnes
    • Typography&Graphic Communication
    • Typorama a Bischofszell (CH)
    • Vingaards Officin
    • Winterthur Museum
  • vvvVVV Ampliació Llibreries de Vell d'Alacant, Castelló, Mallorca i València.

    • Mapa de Llibreries de Vell d'Alacant, Castelló, Mallorca i València.
  • xxxXXX Ampliació Mapa Librerías de Viejo en Madrid

    • Mapa Librerías de Viejo de Madrid y alrededores
  • Mapa de Librerías de Viejo en Madrid y alrededores.

  • Mapa de Librerías de viejo en Andalucía y Extremadura

    https://drive.google.com/open?id=11i-2BGpIUCHRQpPtP3ksx7j5-YDc7rPa&usp=sharing

  • Liburutegi antiquarianen mapa Euskal Herria / Mapa de Llibreries de Vell d’Euskal Herria.

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1gBzGHb_9KIzSo5uE8ZwiEvUOBqZsBTmS&ll=43.12942093273363%2C-2.3382624444266185&z=9

  • Mapa de Librerías de viejo en Aragón.

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1R1mhlFIFOQp9TiR8Fld7P5-i5Q2UkH4E&ll=41.5831343696918%2C-0.3596214366912136&z=8

  • Mapa de Librerías de libros antigos en Galicia.

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1OdmD_G3VkB0jUr51PYns2NfzU-U7PhlD&ll=42.92209520724671%2C-7.967845923167147&z=8

  • Mapa de Librerías de viejo en Asturias y Cantabria.

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1g_M-7fGnOr5NAPdAn6AhQ0J0aTN4Ufqd&ll=43.29070517292325%2C-5.05153531598171&z=9

  • Mapa de Librerías de viejo de Castilla – La Mancha.

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1UEp9_gB7CxW2phLPJpBrInIzQY1vsUMq&ll=39.85140396962338%2C-3.759439388813121&z=8

  • Librerías de viejo en Castilla – León y en La Rioja

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1_iEIxed4EP1uwQD9ENyrdEV-2pZm4egy&ll=41.8200818868686%2C-5.28647487918181&z=8

  • Mapa de Librerías de viejo en Canarias.

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1DTlMVnBNi4GGO5HgyngT79Md89JyAI5p&ll=28.142954226490765%2C-16.264979750440034&z=9

  • Arxius

  • Traductor

  • Cercador

  • Comentaris

    biblioaprenent en Frases sobre Bibliofília …
    Frases sobre Bibliof… en Frases sobre Bibliofília …
    Frases sobre Bibliof… en Frases sobre Bibliofília …
    amadeupons en Frases sobre Bibliofília …
    biblioaprenent en Frases sobre Bibliofília …
    amadeupons en Frases sobre Bibliofília …
    biblioaprenent en “Cien años de soledad”, l’inic…
    Josep en “Cien años de soledad”, l’inic…
    CRAI Biblioteca de R… en Correcció i correctors, o com…
    Bibliodiccionari LVI… en Bibliotuitades I
    biblioaprenent en Frases sobre Bibliofília …
    Susana en Frases sobre Bibliofília …
    biblioaprenent en Un incunable de l’any 3500…
    Raymond Foulchè-Delb… en Un incunable de l’any 3500…
    biblioaprenent en Un incunable de l’any 3500…
  • pompeu2
    • RSS - Entrades
    • RSS - Comentaris
  • El ratolí de biblioteca, Carl Spitzweg, 1850
    El ratolí de biblioteca, Carl Spitzweg, 1850
  • ex vlokis 2
  • el loco bibliómano
  • colporteur0
  • colporteur
  • colporteur2
  • colporteur3
  • colporteur4
  • colporteur6
  • colporteur 1 s XVI
  • colporteur 2
  • llibrera japonesa gravat de Torii Kiyonobu (1664-1729)

    colporteur japonès
  • 07dfeeff064bbc115747cf4f64920ee2
  • images1
  • colporteur003
  • Etiquetes

    Aforismes. bibliocleptomania bibliodiccionari bibliofàgia Bibliofília Bibliografia bibliologia bibliomania bibliophilie Bibliophily biblioteca biblioteconomia biblioteques Bibliòfil Bibliòman bouquinistes Brugalla Calcografia catàlegs col·leccions documentació edició Encants enquadernació errates Escola de Bibliotecàries Estampes exlibris Fira del llibre Fira del Llibre d'Ocasió Antic i Modern goigs gravats il·lustracions Impremta impressors incunables La Rosa Vera literatura popular llibre antic llibre d'artista Llibreria llibreria antiquària llibres d'artista llibres rars Llibres vells Llibreter llibreter de vell Llibreters de vell llibre vell mercats Museu de la Impremta Museu del Llibre Oficis del llibre old books Paraules restauració de llibres romanços taxació de llibres Tipografia Xilografia

Bloc a WordPress.com.

WPThemes.


loading Cancel·la
L'entrada no s'havia enviat, comproveu les vostres adreces electròniques!
Ha fallat la comprovació del correu electrònic, torneu-ho a provar
Ho sentim, el bloc no pot compartir entrades per correu.
Cancel·la
%d bloggers like this: